keskiviikko 7. toukokuuta 2014

Tasma-dress

Nyt kävi sitten niin, että ostin mekon (okei, rehellisesti sanottuna ostin tänään kaksi mekkoa, mutta kerron tässä nyt vain toisesta, joten leikitään että ostin vain yhden...).

Taustatiedoksi kerron, että muutaman kuukauden päästä, eräänä elokuisena päivänä minulla on kunnia toimia kolmatta kertaa elämässäni kaasona. Kaksi edellistä kertaa olen toiminut kunniatehtävässä eräässä omistamassani kauniissa silkkimekossa. Kyllä kolmaskin kerta menisi, mekko on nimittäin sen verran juhlava että sitä ei ihan mihin tahansa pikkujuhliin päällensä viitsi pukea. Ajattelin kuitenkin, että käyn nyt näihin häihin ainakin katsomassa odottaisiko jossakin minua täydellinen uusi mekko.

Se päivä tuli tänään. Päätin pistäytyä Marimekolle. Sain erinomaista palvelua todella mukavalta myyjältä ja päädyin sovituskoppiin sovittamaan ehkä kymmentä erilaista mekkoa. Olin avoimin mielin. Sanoin olevani valmis sovittamaan aivan kaikkia mekkoja, paitsi niitä joissa on joku Marimekkoa huutava klassikkokuosi. Niin kuin vaikka Unikko.

Sieltähän se löytyi - minun uusi mekkoni. Tasma-mekko. Täysin erilainen kuin mitä minulla on koskaan ollut. En olisi sitä edes varmaan koskaan itse rekistä sovitettavaksi valinnut, mutta myyjä sen minulle syliin antoi saatesanoilla "et usko kuinka ihana tämä mekko on ennen kuin laitat sen päällesi". Mekko on niin värikäs, että se on värikkäämpi kuin kaikki ikinä omistamani vaatteet yhteensä. Kuosi on nimeltään Teippi, joka on Marimekon mukaan saanut inspiraation digitaaliajasta - pikseleistä ja sen sellaisesta. Varsinainen digitaali-ilottelu. Niin ihana. Ja niin monikäyttöinen, kun voin laittaa tämän paitsi häihin, niin myös myöhemmin rauhoittaa mustalla bleiserillä työkelpoiseksi.

Tasma-mekko, kuva lainattu Marimekolta
Helma on muuten minulla pidempi kuin mitä kuvassa. Taitaa olla aikamoinen gasellisääri tuo malli. Meikäläisen töppöjaloilla helma laskeutuu soveliaasti melkein polveen asti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti