sunnuntai 21. tammikuuta 2018

Aamupalapanostus

Panostan aamukahviini joka aamu. Siis ihan oikeasti - joka aamu. Teen hyvän espresson, vaahdotan maidon ja suon itselleni täydellisen cappuccinon. Herään jopa hieman tarvittua aiemmin, jotta minulla on aikaa nauttia aamukahvini. Se on minulle tärkeä juttu ja päiväni alkaa hyvällä tavalla tämän pikku hetken myötä.

Aamupala onkin sitten ihan toinen juttu. Sen syön vasta töissä, työpöytäni ääressä aamun sähköposteja hoitaessani. Käytännössä aamupala on purkki rahkaa. Ehkä marjoja pakkasesta mukaan, ehkä luraus mangososetta. Aina ei sitäkään. Aika ankeaa, mutta kätevää ja nopeaa.

Lipsun aamiaisen suhteen usein myös viikonloppuaamiaiseni kanssa. Nautiskelen kahviani niin pitkään, että unohdan helposti ruokapuolen ja viikonloppunakin usein tyydyn siihen rahkapurkkiin.

Toista oli tänä aamuna. Nauratti ihan itseänikin, miten ylevän aamiaisen itselleni valmistin. Kahvia, tottakai. Mutta kaapissa oli vaikka mitä ihanaa - kiitos Lidliin tekemäni ostosretken (Lidl on melko kaukana ja siellä tulee käytyä harvoin), josta olin napannut edullisten hintojen vuoksi mukaan passionhedelmiä ja litsejä.

Tein ehkä ihanimman aamiaisen ikinä - turkkilaista jugurttia, vadelmia, litsejä ja passionhedelmää. Kuiva-ainekaapista kaivoin päälle vielä kaakaonibsejä - niitä olen tykännyt käyttää smoothien seassa jo pidemmän aikaa ja toimivat kieltämättä myös erinomaisesti jugurtin päällä sellaisenaan.

Olin kaiken lisäksi ostanut eilen lähikaupasta tulppaaneja ja sytyttänyt heti herätessäni kynttilän palamaan. Postasin alla olevan kuvan instagram-tililleni.


Olin ensin ottanut tämän alla olevan kuvan, mutta rupesi liikaa hävettämään kukat ja kynttilät ja liika fiilistely, niin päädyin ylläolevaan rajattuun kuvaan. :D


Kieltämättä aika hyvän alun päivälle näin hyvän makuinen ja kaunis aamiainen antaa. Pitänee joskus toistekin panostaa, muuhunkin kuin kahviin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti