perjantai 5. heinäkuuta 2013

Sain kukkia, kahdesti

Olen ennenkin naureskellut bloggareiden pakkomielteille kuvata kukkapuskiaan edestä ja takaa, sivulta ja makaa. Ja tässä sitä ollaan...

Kukkakuvat kuitenkin toimivat tässä postauksessa kuvituksena sille faktalle, että sain kahtena päivänä peräkkäin kukkia. Sunnuntaina ja maanantaina. Minä siis harvemmin saan kukkia, minä ostan kukkia itselleni.

Ihana valkoinen ruukkuhortensia tuli sunnuntaina tuliaisena ystäväperheeltä, kun olivat kylässä.


Varsinaisen todella yllättävän kukkiensaannin järjesti maanantaina Käpylän mansikkakauppias. Olen ostanut häneltä mansikoita ja kirsikoita lähes joka päivä töistä kotiin pyöräillessäni - olen nimittäin vakaasti päättänyt syödä itseni kyllästyneeksi näistä kesäherkuista, niin ei tarvitse sitten talvella surkutella, ettei syönyt tarpeeksi.

Maanantain mansikanostosreissulla pakkailin ostoksiani pyörän koriin, kun mies nakkasi syliini kaksi kimppua valkoisia liljoja. "Tässä olisi sinulle kaupanpäälliseksi vähän kukkia", se totesi ja toivotti tervetulleeksi mansikkaostoksille yhtä ahkerasti kuin mitä olen tähän mennessä käynyt. Ja minä lupasin käydä.


2 kommenttia:

  1. Ihana setä :). Tuli varmaan hyvä,mieli :) -P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuli, niin hyvä mieli! Kaikki odottamaton ja yllättävä laittaa kyllä helposti hymyn kasvoille.

      Poista