sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Hyasintit

Hyasintit ovat mielestäni ihan hurjan söpöjä. Ja niiden tuoksu on ihana. Joitakuita tuoksuherkkiä se kuulemma häiritsee, mutta varmaankin on jo tullut selväksi, että minä taasen olen tuoksuhamsteri.

Joulukukkiahan hyasintit yleensä ovat, mutta jotenkin tänä vuonna niiden hankinta jäi kokonaan. Joulun alusaika oli niin kiireistä ja pyhätkin olin viettämässä pois kotoa. Aikaisempina vuosinahan olen istuttanut itse isoon emalivatiin joulukukka-asetelman, mutta tänä vuonna jäi sekin ihan kokonaan tekemättä.

Pari päivä sitten lenkillä pistäydyin läheiseen kukkakauppaan kysymään saisinko joulukukkia edullisesti. Sainhan minä, niitä oli kukkakaupassa vielä iso kasa ja paras sesonki näin alkuvuonna jo ohitse.


Nyt on vaaleanpunaiset hyasintit kotona ilahduttamassa. Menevät hyvin näin joulun jälkeenkin. Nuo kuvassa näkyvät vihreät bambukulhot ovat muuten tosi monikäyttöiset kipot - näyttävät näköjään kivalta näin ruukunsuojinakin. Kirpparilta joskus hankittu 10 sentillä kappale.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti