keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Syyspyöräilijän huippuhankinnat

Tein syyspyöräilyn kannalta ihan parhaat hankinnat - neopreeniset talvipyöräilyhanskat ja neopreeniset "lämpösukat" pyöräilykenkien päälle.


Olen kärsinyt palelevista sormista ja varpaista aina kylmän vuodenajan pyöräilyssä - alkukeväisin ja loppusyksyisin (talvipyöräilyä en harrasta). Olen kokeillut vaikka mitä - laskettelusukista karvavuorisiin kenkiin ja nahkarukkasista lasketteluhanskoihin. Jotenkin se viima on silti aina purrut ja voittanut ääreisverenkiertoni joka kerta.

Nyt - VIHDOIN - hankin kunnolliset ja lajidedikoituneet hanskat ja jalkasuojat, kun ne olivat syksyn kunniaksi (lähes kaiken muun pyöräilykaman kanssa) urheilukaupan verkkokaupassa hyvässä alessa. Olen niin tyytyväinen. Hyvästi palevat sormet ja varpaat. Tähän aikaan vuodesta pyöräily vaatii hieman toisenlaista paneutumista kuin kesäisin ja on siksi vähän tavallista vaivalloisempaa. Nyt pitää keskittyä varusteisiin - olla kuorivaatteet, kosteutta siirtävät urheilukerrastot, pyörän valot, huomioliivit ja sen sellaiset. Kesäisin riittää t-paita ja legginssit

Olen ollut tällä viikolla tosi ahkera liikunnan suhteen ja pyöräillyt ahkerasti joka paikkaan, vaikka välillä on ollut kylmä ja vähän sateistakin. Olen siitä tyytyväinen. Olen vuosikaudet pitänyt kirjaa liikuntasuoritteistani Heiaheissa. Viikkotavoitteeni on liikkua vähintään kolme kertaa viikossa ja se on pitänytkin tosi hyvin kaikki nämä vuodet. Tällä viikolla se minimitavoite on täyttynyt jo näin keskiviikon kunniaksi. Hyvä minä. Töissä on meneillään vähän rankka jakso, jonka fiiliksiä olen purkanut polkupyörän selässä ja reippaasti lähtenyt aamuisin hämärällä polkemaan työpaikkaa kohti. Pyöräilyn päälle olen jaksanut vielä hikoilla jumpassakin. Toistan itseäni: hyvä minä.

PS: 40 000 lukukertaa menossa pian rikki. Kiitos, että seuraatte.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti